Vandaag start in Zoetermeer de campagne ‘Wat is jouw verhaal?’. Met deze campagne laat de gemeente zien dat zij een duidelijke lijn trekt tegen discriminatie en uitsluiting. Discriminatie op grond van afkomst, huidskleur of wat voor grond dan ook wordt niet geaccepteerd.

Er wordt al veel gedaan om van Zoetermeer een veilige en inclusieve stad te maken en de gemeente wil ook inspelen op het werk dat al door velen wordt verzet. Zoetermeerders worden door bekende stadgenoten uitgenodigd zich uit te spreken over wat nodig is om van Zoetermeer een veilige en inclusieve stad te maken waar afkomst en huidskleur er niet toe doen.

De campagne is ontwikkeld door Stichting iDb, het lokale antidiscriminatiebureau, en wordt zichtbaar op posters in de stad, via sociale media en via Zoetermeerinclusief.nl.

#Zoetermeerinclusief.nl
Onderdeel van de campagne is het versterken van de stem van mensen die zich inzetten voor non-discriminatie en inclusie. Zo hebben Fabian Marten, oftewel rapper HuizBaaz, Anja Hepp, adjunct-directeur van IKC De Meerpaal, Tico Roozendaal, Zoetermeers bekendste schoenmaker en Gioia Conte van Stichting Piëzo zich aangesloten bij de campagne. Zij roepen anderen, die ook van hun stad houden, op om zich uit te spreken en hun verhaal met anderen te delen via Zoetermeerinclusief.nl. Achter de uitspraken schuilen persoonlijke verhalen over discriminatie op grond van afkomst of huidskleur. De personen zijn samen met hun quote zichtbaar in de stad en op sociale media.

Week tegen Racisme & Discriminatie
In de week van 21 t/m 26 maart organiseert Stichting iDb samen met ILOZ, en andere lokale samenwerkingspartners, de Week tegen Racisme & Discriminatie in Zoetermeer. De campagne speelt een belangrijke rol bij de voorbereiding van de Werkconferentie op 25 maart a.s. en het uitvoeringsprogramma Vertrouwen in de kracht van Zoetermeer: Aanpak discriminatie op afkomst en huidskleur van de gemeente Zoetermeer.

Einde van het persbericht

Noot voor de redactie

Voor meer informatie over Zoetermeerinclusief.nl kunt u contact opnemen met Vanessa van Spronsen, via vvanspronsen@stichtingidb.nl of 070 3028686.