Stichting iDb heeft samen met de andere Antidiscriminatievoorzieningen hét landelijk meldpunt Discrminatie.nl opgezet. Hierdoor wordt het mogelijk om inwoners van de verschillende gemeenten beter te informeren over waarom en hoe zij discriminatie kunnen melden. De mogelijkheden om te melden worden aanzienlijk verbeterd en binnengekomen meldingen kunnen, door de technische verbeteringen, sneller worden opgepakt. De medewerkers van Stichting iDb blijven de meldingen uit de regio Haaglanden en Hollands Midden behandelen. Zij zorgen voor een kwalitatief goede ondersteuning.

Wat verandert er en wanneer?

Discriminatie.nl is vanaf 1 januari 2024 hét meldpunt voor discriminatie van Stichting iDb en andere Nederlandse antidiscriminatievoorzieningen. Meldingen over discriminatie kun je doen via het online meldformulier van Discriminatie.nl door op de meldknop te klikken. Ook kun je telefonisch een melding doen via het nieuwe gratis landelijke nummer 0800 0880. Op basis van je postcode komt je melding automatisch bij ons terecht. De klachtbehandelaars van Stichting iDb registreren je melding en geven informatie, advies en ondersteuning. De afdeling waarop zij werken heet voortaan: Discriminatie.nl regio Haaglanden en Hollands Midden. Ook blijft Stichting iDb zich inzetten voor voorlichting, training en advies.

Heb je discriminatie ervaren?

Vóór 1 januari:
meld op stichtingidb.nl
of mail naar klachten@stichtingidb.nl

Vanaf 1 januari:
meld op discriminatie.nl
of mail naar haaglandenhollandsmidden@discriminatie.nl

Melden kan ook per telefoon:
bel 0800 – 0880